Minggu, 14 Agustus 2011

TROPFEST

Suka dengan tropfest

Awalnya merasa jenuh dengan film-film yang ada, ingin sesuatu yang berbeda, dan tiba-tiba saja saya melakukan searching di youtube untuk menemukannya, dan gotcha! I’ve found it! Yah, nama channelnya adalah Tropfest yamg merupakan singkatan Tropical Festival

Berikut saya kopi dari Wikipedia mengenai Tropfest
Sejarah tropfest
Tropfest is the world's largest short film festival and is quickly becoming known as the first ever international film festival.

"Tropfest began in 1993 as a screening for 200 people in a cafe in Sydney but has since become the largest platform for short films in the world. Tropfest Australia takes place in February each year in front of a live audience of approximately 150,000. The main event takes place in Sydney but live satellite events are also staged in Melbourne, Canberra, Brisbane, Adelaide, Hobart, Perth and others. The event is also broadcast on television and webcast live to viewers around Australia and the world.

Increasingly, Tropfest events take place in cities around the world including London, Berlin, Toronto, Bangkok, and New York. The inaugural Tropfest Arabia, encompassing approximately 33 countries throughout the Middle East and North Africa, will take place in Abu Dhabi in November 2011.

Tropfest distinguishes itself from other events by being a 'content generation' platform, rather than merely an exhibition platform. Filmmakers are required to create new works for the festival which must include an item, known as the "Tropfest Signature Item" (TSI) and which changes each year. The films must be less than 7 minutes (including titles and credits) and be world premieres at the Tropfest event.

Tropfest's prize pool is one of the richest in the short film arena, and includes international trips to develop filmmaking careers and 'work experience' with top filmmakers. As a result, Tropfest has become known as the undisputed premiere launch pad for filmmaking careers, although to date this has been most notable in Australia, where many commercial and critical successes are directed by Tropfest alumni." taken from http://en.wikipedia.org/wiki/Tropfest



Video yang saya favorit-kan dari channel Tropfest adalah video pemenangTropfest 2010 yang berjudul SHOCK, videonya mengandung sejuta makna, perlu 5-10 menit untuk terdiam setelah saya menonton film berdurasi 4 menit 17 detik tersebut.

Sebenarnya , saya pun pernah merasakan apa yang digambarkan oleh film tersebut, lucu memang.
Begini ceritanya:

Hari itu saya pulang kuliah pukul 14.30, hari selasa dan belum pengen lagnsung pulang ke rumah, jadi saya putuskan untuk menungunjungi kontarakan teman saya di daerah STIKOM Cirebon, hari itu kontrakannya cukup ramai, saya kutang tertarik untuk mengobrol dan memutuskan tidur siang.
Sore itu saya terbangun pukul 17.20 dan saya belum solat ashar, saya memutuskan untuk bergegas mandi, namun tiba-tiba saja saat saya sudah hampir selesai mandi ada pertanyaan pendek yang terlintas dibenak, “Apa yang kau cari selama ini, Najmudin?” dan secara misterius saya merasa sangat down dan menangis sejadi-jadinya, mirip video tersebut. SHOCK.

Tangis saya pecah dan baru reda setelah sekitar 20 menit, dalam tangis saya saya menjerit, betapa selama ini saya bingung, bingung mengejar sesuatu yanhg selama ini saya sendiri tak tahu apa, saya merasa meaningless dengan rutinitas berangkat ke kampus pukul 05.50am untuk mengejar kopayu dan pukul 5.55am sampai rumah.
Saya baru menyadari betapa saya kurang memberikan waktu untuk diri sendiri mengenai apa yang benar-benar saya inginkan di dunia ini. Namun saya sangat berterimaksih kepada para tim sukses pembuat video SHOCK tersebut, dan kalian memang PANTAS dan BERHAK untuk menang, SELAMAT YAA!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar